Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Viktig informasjon

Her samlet vi ofte siste spørsmål og informasjøn om leveringstid og våre rutiner.

Vi ber dere om å lese den før du sende oss henvendelsen eller ringer. Per dags dato har vi svært lite kapasitet til å besvare alle tekniske spørsmål om hvor er pakken og når den blir sendt :)

1. Leveringstid og rutiner for plantebestillinger.

Vårt konsept har helt fra starten av, vært å levere markedets beste planter, med alge og sneglefri
garanti, uansett plante og format. For å få dette til, kreves det litt mer av oss enn av de andre
butikkene.
Aquascaping Norge er den eneste butikken i det norske markedet som holder plantene emersed
hele veien fra produsent og frem til deg som kunde. Dette betyr med andre ord at plantene dere
mottar, aldri har vært nedsenket i et akvarium før de ankommer deg. 

Vi sender planter hele året rundt med spesielt isolation materialer og Heat Pack som fungerer 72 timer.

For å få dette til, er vi nødt til å forholde oss til visse rutiner:

1. Vi bestiller plantene fra produsent hver søndag kveld. Og de ankommer oss alltids torsdagen
etter.
2. Alle planter bortsett fra 1-2- Grows, legges i våre drivhus i påvente av pakking. (Som regel pakkes fra fredag til søndag).
3. Vi postlegger sendinger med planter som regel på mandager, for å unngå at de ligger ekstra
dager på en postterminal der vi ikke kan rå over forhold som temperatur, fuktighet, osv. 


Derfor, om man ønsker raskest mulig leveransetid, anbefaler vi dere å legge bestillingene inn så tett
opp mot søndagen som mulig. Bestiller man f.eks. på en mandag, blir dette flere dager å vente for
dere som kunder. 

Minimalt leveringstid på bestilte planter blir 7-9 virkedager og maksimalt (hvis du bestiler på mandag f.eks.) 12-15 virkedager. 

Vi frakte varene fra Oslo og det tar fra 1 til maksimum 4 virkedager for Posten levere pakken til dere, ingenting avhengig av oss her dessverre. Så snart pakken passerer først terminalen i Oslo får du SMS og E-post som du har lagt til ved bestillingen at pakken er på vei.

Bestillinger som inneholder planter, sammen med andre artikler, vil derfor alltids ha en lenger
behandlingstid enn bestillinger som kun inneholder vanlige artikler.

Vi er klare over at vi har en noe lang leveringstid på planter, men vi ønsker å være tro mot vårt eget
konsept, og fortsette å levere markedets beste planter. Til gjengjeld leverer vi kun planter av den
beste kvalitet, til svært fornuftige priser.


Husk også at vi har «levende frem» garanti, så dersom en sending mot alle odds skulle komme frem i
dårlig stand, til tross for alle våre forholdsregler, ber vi dere om å ta et bilde av planten som ikke har
klart seg rett etter du åpner pakken, og sende den til oss. 
Vi tar deretter kontakt med dere for å komme frem til den beste løsningen for deg som kunde.

«Levende frem» garanti dessverre ikke dekker tilfeler:

  • Når man henter pakken etter den ble liggnende på postkontoret et par dager eller mer. Denne info kan vi  enkle sjekke i Bring systemet vårt.
  • Når du sender bilder av ødelagte planter etter noen dager du har møttat pakken, siden planter må dypes i vann og plantes samme dag du har motatt de. 

2. Lagerbeholdning og leveringstid på utstyr

Vi har 2 typer leverandør:

1. Svensk grossist Imazo, som leverer til alle dyrebutikker i Norge hver uke merker som EHEIM, JBL, Marina, Tetra, Fluval, Juwel, dekorasjon fra Aquadeco osv, samt kjører planter fra Tropica, Danmark. Som regel alle små varer finnes på lager, untatt reservedeler og filtermedia til utvendige pumper og større varer, som f.eks filtre, LED lys, akvarier, møbler. Ventetid på varer som vi må bestille er maksimalt 5 virkedager, hvis leverandør er ikke tomt for den varen.

2. Varene, som vi importerer i Norge selv fra produsenter og leverandører i Europa. Dette er Dennerle, Seachem, Glass Garten, OmegaSea, Twinstar, ReefLovers,  SaltyShrimp og Shirakura. Som regel prøver vi å holde alle varene fra assortiment inne på lager, untatt større LED belysning, som må forhandsbestilles. 

Alle varene som er på lager har leveringstid 3-5 virkedager, etter du har mottat e-post fra oss som sier "Under behandling".

Bilde nederst viser hvor finner du lagerbeholdning, hvis du finner ikke den "På lager" skilt, det betyr at vi er tomt for varen og det påføres ekstra dager av ventetid. 

Hvis varen har rullegardin med varianter, du kan sjekke lagerstatus for hver variant med å trykke på den. 

Vi beholder rett å kreditere varen eller planten fra ordren din, hvis det er utigjengelig hos produsenten og vi har ikke informasjøn om når den kommer på lager igjen. Hvis det er større varen eller flere varer/planter fra ordren som er ikke tilgjengelig, da tar vi kontakte med dere for å finne løsningen.

3. Priser og forskjellige fraktmetoder.

Per dags dato har vi Bring som fraktselskap og vi avhengig av priser og rutiner som Bring setter for oss som kunden. Alle priser kalkulert automatisk via Bring sin modul på web-siden vår og per dags dato har vi bare 1 metode med fastpris - "Pakke i postkassen". 

Dessverre pga manglende tekniske parameter vi kan ikke separere planter fra annet utstyr på web-siden  og prøver å forklare rett i Handlevogn at "Pakke i postkassen" kan ikke benytes til å bestille planter og har ingen "Levende frem" garanti. 

Grunner til det er:

  • Pakken ligger i kuldegrader ute i din postkassen etter postman levert den.
  • Vi kan ikke spore de pakene, untatt tilfeler når pakken er for stor til å ligge i postkassen, da ser vi at du har hentet den hos nærmeste postkontor. 
  • Vi kan ikke kontrollere når pakken ankommet postkassen og når den ble hentet.
  • Det tar mer tid for å få den frem til dere. De par dager ekstra på vei er tragiske dessverre for mange planter, spesielt på vinteren. 
  • Prisen på den pakken kan ikke dekke god isolation og Heat Pack dessverre.

Vi ber dere å ikke bestille planter med denne fraktalternativet. Vi har ikke kapasitet til å ta kontakt med hver kunden som fortsatt gjøre den og planten blir fortsatt sendt i postkassen på din eget risiko! Vi tar ikke imot klager etter på den, siden dere aksepterer kjøpsbetingelser ved bestillingen.

I handlekurven, den billigste fraktalternativet vises alltid først, for å velge et annet du kan enkelt trykke på "Vis flere" (Se bilder nederst). 

 

4. Kundebehandling via e-post og Facebook.

Per dags dato jobber jeg med å beskrive alle rutiner for å redusere antall av praktiske/tekniske spørsmål og spare tid til å hjelpe kunder med råd ang valg av produkter og planter istedenfor. Men siden selskap har bare 1 ansatt (som er en av eirene samtitig :D) for alt mulig jobb i selskapet, det er kritisk noen ganger med tiden for å besvare alle henvendelser.

Så for å gjøre det enda mer praktisk, jeg har skrevet flere artikler på Bloggen, som kan hjelpe deg som kunde å velge produkter for din mål. (Se bilde nederst hvor finner du bloggen).

1. Vennligst, les gjennom bloggen før du sender oss henvendelse. Artikler er skapt for å svare mest ofte stilte spørsmål og 95% info er der! Hvis du har lest godt gjennom tema og fortsatt har spørsmål, du kan sette den rett i Google og hvis du fortsatt finner ikke svar, da send oss gjerne henvendelse :D

2. Vi prøver å fylle teknisk info på alt utstyr, men det tar litt tid. Dersom har dere spørsmål angående størrelse, frager, fasonger, varianter osv, vennligst Google it first med navnet på merke/model av varen :D

3. Når skriver du henvendelse, prøv å stille konkrete spørsmål. Vi har ikke tid å svare spørs på type "Jeg veit ikke hva jeg vil ha, kansje noe fin og grønn" :D Hvis du trenger hjelp med oppsett, aquascaping, kalkulering av materialer, du må oppgi oss mål på akvarium, hvilken type dekorasjon ønskes (evt bilder på oppsett fra internet som du liker), hvilken fisk skulle du kjøpe eller vannparameter (ph, gh,  hvis du veit det). Men du må vite ca hva ønsker du. Ditt akvarium er din hobbyen og vi kan ikke gjøre alt for dere gratis.