Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Salgsbetingelser

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.

Vi tar forbehold om prisendringer i forbindelse med devaluering, valutasvingninger eller momsendringer. Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden.

Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Planter og annet levende

Vi sender planter hele året, og tar hensyn til temperatur ute og avstand på reisen for hver enkelt pakke. På vinterstid benytter vi heatpacks samt isolerende materiale på våre sendinger, for å sikre at platene får en så behangelig reise som mulig.

Aquascaping Norge gir garanti for at våre planter ankommer frem i fin stand, og dette er en såkalt «levende frem» garanti. For at garantien skal være gjeldende, må dere sende oss bilder av plantene og emballasje så snart eventuelle skader oppdages.

Skader på plantene etter at forbruker har mottatt disse, dekkes dessverre ikke av oss. Dette fordi kunden selv er ansvarlig for å gi plantene det stellet de trenger, også inkludert riktige forhold i akvariet, og behandlingen av plantene fra ankomst og frem til eventuell skade oppstår.

Frakt og levering

Aquascaping Norge benytter Bring som fraktselskap til alle våre sendinger, og våre fraktkostnader justeres derfor deretter.

Alle pakker som sendes fra oss (bortsett fra pakke i postkassen) tildeles et sporingsnummer av Bring sine egne systemer, og dette er noe som blir sendt direkte til deg som mottaker både på e-post og sms til det mobilnummeret og e-postadressen du har oppgitt under din bestilling.

Fraktalternativet «Pakke i postkassen» inkluderer ingen sporings mulighet. Dette henger sammen med den lave fraktkostnaden. Som et resultat av dette, kan vi dessverre ikke tilby «levende frem garanti» på våre sendinger med dette fraktalternativet. Dette skyldes enkelt og greit at vi ikke har noen mulighet for å kontrollere hvor lenge pakken har ligget i din postkasse, dersom uhellet skulle være ute.

Ønsker man «levende frem garanti», må man derfor benytte seg av et av de andre fraktalternativene slik som «servicepakke» og «bedriftspakken».

For bestillinger som overstiger 35kg, anbefaler vi at du tar kontakt med oss før bestilling, slik at vi kan finne et egnet sendingsmetode. Normalt vil dette bety at sendingen splittes på flere pakker, eller at det sendes som pallelast ut i fra Bring sine egne satser.

Uavhentede pakker

Vil bli belastet kjøper med fraktkostnadene begge veier for å dekke våres tap på brudd på avtale.

Hente selv

Det er mulig å komme og hente varene selv, etter nærmere avtale.

Vi sender som regel en mail eller sms når varene i din bestilling er klare for henting. Men dere kan også kontakte oss via mail; aquascaping.norge@gmail.com for nærmere avtale.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Returrett

Hos Aquascaping Norge har du rett til å angre ditt kjøp eller bytte varen innen 14 dager i henhold til angrerettloven, så sant varen er ubrukt og ligger i original forpakning. Returkostnader må du selv betale for om du angrer kjøpet eller ønsker å bytte varen.

Aquascaping Norge forbeholder seg retten til å ikke ta i mot brukte varer i retur. Vær vennlig å ta kontakt på forhånd om du ønsker å returnere varen(e).

Bestillingsvarer der vi har bestilt varen spesielt for deg, vil bli belastet med 25% av varekostnaden for å dekke deler av våre tap.

Betaling

Aquascaping Norge AS benytter Klarna Checkout og forholder seg derfor til deres vilkår.

Leveringstid

Alle våre ordre sendes fortløpende dersom varen er på lager, med unntak av sendinger som inneholder levende, da disse holdes igjen til mandager og tirsdager for å sikre at disse ikke blir stående på en postterminal over helgen.

Rest ordre

Rest ordre vil bli sendt automatisk til kunden, så fort varen kommer inn på lager igjen. Frakt for ettersendinger dekkes av oss dersom annet ikke er avtalt.

Defekte varer

Skulle uhellet være ute og at du mottar en defekt del/gjenstand, så vennligst ta kontakt med oss så snart som mulig sånn at vi kan se på saken, skriv gjerne en kort forklaring og ta bilde av den defekte varen.

Om skaden skyldes frakten, så vil vi benytte oss av retten til å reklamere Bring for skadene. Og dersom Bring godtar reklamasjonen, så vil vi sende en ny erstatningvare direkte til kunden snarest etter at saken er avklart.

Det er veldig sjeldent slikt skjer, men det er en fordel å vite at fraktprisen vår inkluderer forsikring på alle våre sendinger unntatt «Pakke i postkassen».

Annen info

Vi har opparbeidet oss et rimelig stort varelager siden vår oppstart, og vi har derfor de fleste varene på lager. Likevel mottar vi ukentlige sendinger fra alle våre leverandører, så om det er en vare vi ikke har på lager, så skal leveringstiden være relativt kort. Unntaket her er planter, grunnet vårt konsept. (ref. «Planter og annet levende» samt «Leveringstid»).

Ved noen sjeldne tilfeller, går også våre leverandører tomme for enkelte varer, og ved slike tilfeller som vi ikke kan rå over, så vil leveringstiden dessverre være noe lenger enn normalt. Vi vil da forsøke å finne alternative produkter, og ta kontakt med kunden. Våre leverandører leverer til fast tid torsdag hver uke., hele året, med unntak av helligdager.

Ordrene pakkes så snart vi har mottatt varene, mens bestillinger med levende holdes igjen til mandag/tirsdager for å unngå at de står hos Posten over helger. (ref. Vår levende frem garanti).